Finnaction uudistuu pian mittavasti – uusi nimi ja elämyskeskus tekevät tuloaan!
Vuodesta 2017 saakka Oulussa toimineessa Finnaction Oy:ssa puhaltavat voimakkaat muutoksen tuulet. Vielä kuluvan vuoden aikana yhtiö kokee brändiuudistuksen, jonka yhteydessä päivittyvät sekä nimi, logo että yleisilme.
Lisäksi yritys avaa kevättalvella 2024 uuden elämyskeskuksen Oulun tärkeimpään matkailukohteeseen, Nallikariin, ja vahvistaa alueen tarjontaa monipuolisilla safari- ja välinevuokrauspalveluilla.

Välinevuokraus ja ohjelmapalvelut saman katon alta
Finnactionin tuleva elämyskeskus avautuu parhaillaan valmistuvan Nallikari Aalto -huoneistohotellin katutasoon, jossa se toimii osana alueella toimivien yritysten muodostamaa kollektiivia. Ikoninen majakka ja sen tavoin alueensa maamerkiksi kohoava rantarakennus ottavat yhdessä syleilyynsä Oulun kuuluisimman uimarannan.
- Olemme todella ylpeitä ja innoissamme siitä, että saamme tuoda palveluvalikoimamme ja ammattitaitoisen tiimimme näin keskeiselle paikalle. Osana uudistuvaa Nallikaria pääsemme toden teolla luomaan Oulusta matkailukaupunkia meren äärellä, Finnaction Oy:n toimitusjohtaja Jarkko Auno kommentoi.
Elämyskeskus kokoaa ensimmäistä kertaa koko Finnactionin tarjonnan samaan paikkaan. Valikoima kattaa yrityksen tutut safari- ja välinevuokrauspalvelut, joihin kuuluvat kesäisin melonta ja SUP-lautailu, talvisin liukulumikenkäily ja ympäri vuoden maastopyöräily sekä kalastus. Luvassa on myös paljon uutta.
- Perinteisten aktiviteettiemme lisäksi elämyskeskuksen sijainti antaa eväät aivan uudenlaistenkin matkailutuotteiden rakentamiselle, jäätyneen meren hyödyntämiselle sekä esimerkiksi rantavälineiden vuokraukselle. Tämä on ensimmäinen kerta, kun näin kattava aktiviteetti- ja vuokravälinevalikoima saadaan aivan merellisen Oulun sydämeen, Auno toteaa.
Kauniisti merelliseen tunnelmaan sointuva Nallikari Aalto palvelee sekä paikallisia asukkaita että kotimaisia ja kansainvälisiä matkailijoita. Elämyskeskus saa naapureikseen italiailaistyylisen ravintolan, jonka salista ja terassilta avautuvat kauniit maisemat merelle, sekä hieronta- ja fysioterapiayrityksen palvelupisteen. Niinpä aktiviteettien yhteydessä on mahdollista nauttia myös herkullisista aterioista, piristävistä virvokkeista ja rentouttavista hoidoista.

Finnaction on pian Nallikari Safaris
Pian toteutuvan brändiuudistuksen myötä Finnaction Oy jää taustayhtiöksi, jonka safari- ja välinevuokraustoiminta tunnetaan jatkossa uudella nimellä, Nallikari Safaris.
- Halusimme nimen yhtä aikaa kytkeytyvän alueeseen ja kiteyttävän toimintaamme. Lisäksi sen täytyi toimia kansainvälisesti. Nimeä ei näistä lähtökohdista tarvinnut kovin kauan pyöritellä, Finnactionin markkinointipäällikkö Jarno Väistö naurahtaa.
- On arvioitu, että noin 80 prosenttia kaikista Oulussa vierailevista matkailijoista käy Nallikarissa, mutta samalla se on oululaisille itselleen hyvin rakas paikka, joten sekä nimemme että sijaintimme ovat nyt hyvin loogisia.
Väistö painottaa, että vaikka yritys kykenee uudistusten ansiosta palvelemaan entistä laajempaa kansainvälistä asiakaskuntaa, toiminnassa säilyy sama vahvasti paikallinen henki kuin ennenkin.
- Me miellämme Nallikarin lähes synonyymiksi Oululle ja olemme edelleen ennen kaikkea Oulun elämys- ja aktiviteettipalvelu. Lisäksi toteutamme palveluitamme laajalti koko Pohjois-Pohjanmaan alueella.
Nallikari Safaris -brändi uudistaa myös yrityksen visuaalista ilmettä. Uusi logo säilyttää alkuperäisestä tutun aktiivisen hahmon, mutta modernisoi kokonaisuutta. Uuden nimen lisäksi tekstiosassa muuttuu myös sen fontti. Väriteemassa violetti korvautuu Nallikarin kollektiivin kanssa yhtenevän tummansinisen kanssa.
- Minulle ilmeemme on yhdistelmä kotimaisuutta, aktiivista elämäntapaa ja lapsuudesta saakka rakasta Nallikarin aurinkoa, Väistö summaa.